title
کد خبر: 254994
00
این کودکان به صورت رایگان درمان می‌شوند/ اینفوگرافیک

طرح ملی درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال از دهه فجر آغاز می‌شود و به گفته کارشناسان سلامت آنها افزایش پیدا می‌کند و آمار معلولیت‌هایشان کاهش.

به گزارش بهداشت نیوز با اجرای طرح «پویش ملی سلامت کودکان» که قرار است در دهه فجر امسال آغاز شود، تمام کودکان شیرخوار و زیر ۷ سال با جمعیتی حدود ۱۱ میلیون نفر به صورت رایگان بستری و درمان خواهند شد. با تصویب این طرح در هیئت دولت طی روزهای آینده ۱۰۰ درصد هزینه‌های خدمات درمانی سرپایی و بستری کودکان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.این در حالی است که برخی کودکان به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده‌ها، از دریافت خدمات درمانی محروم می‌شوند و یا خانواده‌های دارای معلولیت به دلیل هزینه‌های درمانی بالا، کودکشان را تحت درمان قرار نمی‌دهند که آینده آنها را با مشکلات متعددی مواجه می‌کند. اما حالا با اجرای این طرح می‌توان نسبت به افزایش سلامت کودکان امیدوار بود و حتی از بروز معلولیت‌ها در جامعه کاست.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز